Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

tirsdag den 27. juli 2010

Nyt kapitel og nyt liv. Del 11

Første jordmoder besøg

3. Juni 2010
Har været til første jordmoder konsultation i dag. Det havde både Lasse og jeg set frem til for vi havde sat næsen op efter at få lov til at høre hjertelyd. Vi kommer ind til en rigtig sød og energisk yngre jordmoder, Sandra, som syntes det er helt fantastisk at far er med. Hun ville også inviterer Lasse med til hver konsultation for det var bare dejligt når far var engageret i graviditeten.
Vi startede med at snakke om hvordan jeg havde haft det indtil nu og om jeg havde nogle spørgsmål. Det havde jeg/vi ikke for det hele var så nyt at vi stadig ikke vidste hvad det her jordmoder halløj gik ud på. Der efter fortalte hun en masse omkring forløbet og udleverede en masse pjecer til os. Hun ville også anbefale at vi modtog tilbudet om at komme på rundvisning ude på fødegangen. Det kunne være med til at forberede os til selve fødslen, så omgivelserne ikke ville være fremmede for os. Vi talte om kost og mig bekymring over at komme til at tage på, specielt efter jeg inden graviditeten tabte små 10 kg. Jeg fortalte at jeg ikke var glad for at skulle på vægten og at jeg havde utrolig svært ved at se vægten stige. Vi aftalte at jeg ikke skulle vejes hos hende men at jeg bare selv skulle holde øje med vægten og så kunne vi snakke om den hen af vejen. Det var jeg meget glad for. Hun beroligede mig også med at det var lige meget om jeg tog 10 eller 15 kg på, bare jeg og barnet havde det godt. Hun var sikker på at jeg nok skulle/kunne tabe det hele igen. Blev lidt skuffet da hun hverken ville mærke mig på maven eller ville lade os høre hjertelyd. Hun sagde, at det var alt for tidlig til at høre hjertelyden og at det måtte vente til næste gang. ØV ØV ØV. Men vi vidste jo at der var et lille hjerte derinde som bankede for vi havde jo selv fundet det nogle dage forinden. Fik tid til næste jordmoder konsultation d. 20/7 2010.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar