Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

søndag den 10. april 2011

Klippe-klister

Siden min hygge-dag med Maja i torsdags har jeg brugt lidt tid på at klippe-klister selv. I skal selvfølgelig ikke snydes for resultatet.

Jeg er den heldige ejer af en gammel tapetbog med moderne tapeter fra 1953-54


Må sige at det kan man kalde retro. Jeg er vildt forelsket i mange af tapeterne og havde til tider svært ved at vælge hvilke tapeter jeg skulle bruge. Har forelsket mig i Rie Elise Larsens fugle og ugler så havde bestemt mig for at jeg ville give dem et forsøg på at lave min egen udgave.
Fandt et par billeder af fuglene og uglerne, printede dem ud i flere størrelset og begyndte at lave en skabelon. Det tog ikke lang tid. Så blev der tegnet op, kluppet ud og limet sammen.
Det første forsøg på en ugle og en fugl. Var godt tilfreds med resultatet og besluttede mig for at lave nogle flere som skulle på snor. De vil pynte fint i et vindue, på en gren eller hvor man nu kan finde på at sætte dem. Kiggede tapetbogen igennem, valgte tapeter ud, tegnede op, klippede og limede sammen. Det blev til disse 4 eksempler.


De kommer rigtig til sin ret når de hænger på en gren ude i den dejlige forårssol. Tvivler bare på at de kan klare vind og vejr. Må have en gren ind i stuen hvor de kan hænge på.

4 kommentarer:

  1. Måske der kunne flyve nogle fugle ned på Nørremarksvej. Så vil mormor blive glad.

    SvarSlet
  2. Så fiiine de er.. æv altså, vil også gerne være kreativ. Elsker at være kreativ, syntes bare døgnets timer bliver fyldt ud med Silas, oprydning, madlavning, indkøb og ingenting derefter. Må sidde mindre foran computeren også bare tage mig sammen :)

    SvarSlet
  3. Hej!
    De er rigtig fine. Jeg vil gerne selv lave en uro med ugler. Er det muligt du stadig har denne skabelon?

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  4. Hej Mette
    Jeg har en skabelon til både uglerne og fuglene. Vil gerne sende den til dig hvis du gerne vil have det.

    SvarSlet