Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

tirsdag den 12. juli 2011

At give kan være det samme som at modtage.


I disse dage kører der noget som hedder Go'Folkehjælp som er sat i søen af Go'morgen Danmark. Det er et fantastisk koncept hvor mennesker som ikke har de store midler kan bede om hjælp til noget de drømmer om denne sommer. Det er også et koncept hvor folk med midler eller ting i overskud bortgiver det de kan undvære. Det var Kamilla som gjorde mig opmærksom på konceptet. Bestemte mig for at jeg ville læse noget mere om det, så jeg gik ind på Facebook siden og læste. Fandt hurtig de mennesker som havde ønsker for denne sommer. Meget hurtig faldt jeg for en annonce.

Hej.. Er en ung enlig kvinden som venter en skøn datter til sep, men pengene er meget små i denne babyjungle, så det ville være venligt hvis der var en venlig sjæl som ville hjælpe med noget babytøj fra str. 50 (evt noget for tidligt født, da hun er MEGET lille og nok bliver født for tidligt) legetøj og personligt pleje m.m. til hende.. Bor i Greve..

Da jeg havde læst hendes besked vidste jeg at hende havde jeg lyst til at hjælp. Jeg skrev en mail til hende om at jeg havde nogle ting jeg gerne ville forære hende. Fik hurtig en mail tilbage hvor hun udtrykte sin taknemmelighed over min venlighed. Jeg fandt hurtig nogle plejeprodukter til baby, suttesnore, hagesmække, lidt legetøj, tisselagen, en lille lyserød body, ammeindlæg til mor, et par huer, hjemmestrikket strømper, rullemadras til vugge, lagen til vugge, bind til mor til efter fødslen, en cd med fortællinger, en uro til barnevognen samt et ekstra aktivitetstæppe til hende. Det viser sig at hendes mor er i Nordjylland og vil højst sandsynlig komme forbi efter den inden turen går hjem.

Nu sidder jeg tilbage med en fantastisk følelse. Det kan godt være at jeg har givet hende en stor gave men jeg føler også at jeg har fået en lige så stor gave. Mit overskud og held over ikke at mangle noget gør mig glad. Jeg håber for hende at hun får den mest fantastiske lille pige som vil give hende en masse gratis glæder i fremtiden. Der findes intet større end børns ubegrænsede kærlighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar