Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

onsdag den 27. juli 2011

Overskud og bagelyst

Det var lige hvad jeg havde meget af i går. Tobias havde bare den mest fantastiske dag i går, hvor han bare hyggede sig på gulvet og sov lange lure. Det var ikke fordi han legede med legetøj men fordi han nu har fundet ud af at komme fremad. Han har sin helt egen stil når han skal frem. Mest af alt ligner han Quasimodo når han kravler hen over gulvet, men mere om det en anden dag.

Bestemte mig til at jeg havde lyst til at bage. Det er lettest når Tobias har de gode dag. Først blev der lavet dej til en franskbrød. Selvfølgelig blev den rørt på min elskede KithcenAid. Har fået min mors gamle rugbrød, franskbrød og sandkage forme. De er så lækre at bage i. De lavede noget ordentlig kram dengang.

Da de var færdig skulle vi lige en tur ned at handle. Jeg faldt over nogle super lækre friske hindbær og vidste med det samme at dem var jeg nød til at bage med. Ville lave hindbærmuffins. Da vi kom hjem fandt jeg hurtig en opskrift og gik i sving.

Det blev til 12 store og 10 mini muffins. Der var dog ikke hindbær nok til at komme i mini muffins men de smager nu også godt uden,for der er en lækker vanillie i. Mums de er gode. Men men var slet ikke færdig med at bage. Havde set en opskrift på småkager hos Himmelske kager. Hun havde bagt dem til hendes søns fødselsdag og toppet dem med fondant og icing. Det måtte prøves for så havde jeg også en undskyldning for at afprøve mine nye udstikkere.
Kastede mig også ud i at lave fondant for første gang i mit liv. Det var noget rod til at starte med men ville ikke give op. Heldigvis var der et par dejlige facebook-venner som er kagekyndige som kunne give mig et par tips undervejs. Det er ikke sidste gang jeg har lavet fondant. Skal helt sikkert have lavet nogle ting til at komme på mine cupcakes. Fik lavet lidt confetti af resterne, man kunne jo ligeså godt udnytte det hele.

2 kommentarer:

  1. Det er bare med at "gribe bolden når den kommer"..det ser dælme lækkert ud! Elsker hjemmebagt!! Hvad er det for en bog du gar der?? De der hindbærmuffins ser lidt for lækre ud!! :)

    SvarSlet
  2. Tak søde. Det er faktisk bare Amos store bagebog. Så har jeg taget en lys grunddej og bare puttet hindbær i. Kan godt smide opskriften hvis du gerne vil have den.

    SvarSlet