Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

fredag den 10. februar 2012

Isen er usikker.

Det kan godt være at isen rundt omkring på de danske søer er usikker, men en ting er sikkert. Isen hjemme i mine forældres fiskebassint er ikke usikker.
Isen er måske 15-20 cm tyk og kun åben et lille sted pga. det lille springvand som forsyner fiskene med ilt.
Isen er utrolig smuk og efter en tur rundt i haven fandt jeg flere isklumper med is på. De glimtede så smukt i solen.

På mit lille hemmelige sted i deres have kunne man trods is og sne ane forårets snarlige kommen. Inden sneen kom og frosten fik sit tag i Danmark tittede de små og meget elskede vintergækker frem fra jorden.
Jeg elsker den og længes efter at se de små skønheder.
Alle de vintergækker mine forældre har i haven er nogen jeg igennem min barndom har fundet og plantet. Der er flere forskellige typer. Den ene smukkere en den anden. Selvom jeg længes efter at se dem igen nyder jeg også frosten, isen og sneen. Der måtte endda gerne komme lidt mere sne for min skyld. Sne bringer nemlig lys og hygge med sig. Lyset gør at man har mere overskud og fortæller at sommeren er på vej. Nyder at lyset kommer tidligere på dagen og at dagen er blevet lidt længere.

1 kommentar:

  1. Dejlige billeder, hvornår har du været hjemme og tage dem. Det bliver spændende og se om fiskene er frosne.

    SvarSlet