Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

torsdag den 2. februar 2012

Styr på de små pixi'er

Når nu hele familien skal på tur så er det vigtig for forældrene at ungerne på bagsædet er stille det meste af vejen. Derfor bliver der ofte pakket legetøj, bøger, computerspil ja og nogle forældre er sågar ude at købe skærme til at sidde på nakkestøtten så ungerne kan se tegnefilm på turen. Den kategori er Tobias ikke kommet i endnu og der er også nogle år før det sker. Han er rigtig nem at underholde hvis vi er ude at køre langt. Der skal som oftest ikke andet til end en bog. Nu har han fået den alder at han kan finde ud af at bladre i almindelige bøger og så er der jo ikke noget mere skønt end dem som er i mini udgave.
Kan huske da jeg selv var barn, der nød jeg meget at sidde med mine pixi bøger. Havde også en del og kan huske mange af dem endnu. Selvfølgelig har jeg også købt pixi bøger til lille prut (læs: Tobias) som han kan hygge sig med hjemme eller på en køretur. For at have styr på de små pixi'er så har jeg syet disse fine etuier som kan indeholde op til 8 pixi bøger. De er super lette at lave og de er også en perfekt lille gave til ethvert barn. Det tog dog et par forsøg før jeg fik dem lavet som jeg gerne ville have dem og før jeg fik stoffet til at vende rigtig. Disse er lavet med trykknapper men det er meningen at jeg skal have købt noget velcro at lukke med for det er lettere for de små fingre selv at åbne og lukke.


2 kommentarer:

  1. Fin idé og flot lavet. Glæder mig til at følge din blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Dejligt med endnu en følger af bloggen. Har også tjekket din blog ud fra tid til anden. Du har også mange fine ting.

      Slet