Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

søndag den 4. marts 2012

Anderledes forevigelse.

Der findes mange måder at forevige sit barn på. Det mest almindelige er nu nok billeder og barnets bor. Det er også to måder som vi foreviger Tobias liv og opvækst på, men kan også godt lide at finde på andre måder. Vores nabo har i sin stue aftryk at børnenes hånd eller fod til at stå på en hylde. Dem har jeg været vilde med fra dag et. Jeg vidste at det skulle jeg også lave af Tobias. Jeg har derfor lavet både hånd og fodaftryk af ham da han var 3, 6, 9 og 12 måneder. Aftrykket lavede jeg i trylledej og så hældte jeg gips i det efterfølgende. Har haft dem til at ligge et stykke tid uden at vide hvad jeg skulle gøre med dem. Lagde hovedet i blød for jeg var træt af at de bare lå i en æske. Kom så i tanke om at man kunne jo sætte dem i rammer så ville det være en form for 3D billeder.
Aftrykkene kom i hver deres ramme og så var det jo det perfekte projekt for min lille nye Dymo. Den kunne jeg bruge til at skrive dato og alder på Tobias da aftrykket blev lavet. Det eneste jeg virkelig fortryder er at jeg ikke fik lavet aftryk til en femte ramme. Fortryder virkelig at jeg ikke lavede et aftryk af ham da han var helt spæd for at se hvor lille han egentlig har været. Har dog et noget mislykket aftryk af hans fod fra han var ca 1 måned gammel.







Jeg er så glad for rammerne og glæder mig til at få dem op på væggen så alle kan se hvor stor en forandring der er sket på det første år. Det eneste jeg mangler for at få dem op på væggen er at sætte aftrykkene fast. Kan dog ikke finde ud af hvordan jeg gør det så de ikke falder ned og bliver smadret. Har overvejet dobbeltklæbende tape men tror ikke det kan holde. Skal have fundet en løsning og modtager meget gerne forslag.
Jeg har planer om at fortsætte med at lave et aftryk af hånd og fod en gang om året. Dog ikke i gips men med maling så jeg kan sætte dem i barnets bog. På den måde kan vi sammenligne den fra år til år og se hvor stor han er blevet.

1 kommentar:

  1. Det er bare super fedt lavet Lene!!! Du er vildt god til sådan noget!! Og den der dymo er ret sej!!

    SvarSlet