Det største minde begynder her

Det største minde begynder her

mandag den 23. maj 2011

Kogebogen er indviet.

Hausfrau'en her har fået ny kogebog og den er super lækker. Jeg har beundret den da vi var i Sverige for at besøge Lars og Madde. Madde har den og der er så mange lækre kager og brød i den.
Har fået bogen af min mor fordi hun havde lyst til at forkæle mig lidt. Den dag fik Tobias og Lasse også hver deres nye bog. Tobias fik Alle børnene i Bulderby og Lasse fik en som hedder Genisis. Lasser har også taget hans bog i brug og er total opslugt af den. Han er min egen lille læsehest.
Da vi var hos Lars og Madde bagte Madde nogle lækre foccacia brød efter denne bog. Dem var jeg jo nød til at gøre kunsten efter. Havde nogle tomater som skulle bruges. Dejen blev rørt sammen, sat til hævning og 45 min efter kom de på pladen.

Foccacia med cherrytomater og basilikum

Foccacia med hakket tomat, basilikum og ost (egen påfund)

Er vil med den type madbrød. De skulle bare have 10 minutter i ovnen og så var de gyldne, luftige og lækre. De er dejlig svampede men samtidig lette og tror de kan spises til alt. Sådan ser det ene resultat ud. Mums ikke. Lige til at sætte tænderne i. Da vi sikkert ikke får spist alle 4 brød fik naboen og dem overfor også glæde af mit bagværk. De fik hver et halvt brød og det bragte lykke i begge hjem. Syntes det er så hyggeligt at levere hjemmebag til naboerne. Sådan rigtig hausfrau agtig. Hi hi.....
Kan helt klart anbefale at købe denne skønne kogebog. Der er noget for alle lige meget hvilken erfaring man har i køkkenet.
Rigtig god bagelyst.

1 kommentar:

  1. Jag som tänkte köpa den till dig ;) Dina bröd blev ju också superfina!!! Älskar den där boken. Finns massa gott. Uppdatera mig sen om dina favoriter. Kramar

    SvarSlet